Verder denken
Elke klant is er één. Je laat geen klanten lopen. Maar ingaan op alle individuele klantvragen verhoogt de kosten, vergroot het risico op overbelaste medewerkers, haperende systemen en complexe uitzonderingen.
De uitweg uit dit dilemma: focus het ontwerp van uw serviceconcept op uw ‘kernklant’: de klantgroep die het meeste invloed heeft op uw succes.
Een goede kernklantkeuze leidt tot beter doordachte dienstverlening, die óók door andere klanten wordt gewaardeerd. Met als resultaat meer herkenbaarheid en een sterkere marktpositie. En meer eenduidigheid, logischer samenhang en betere afstemming intern. Zo realiseert u meer kwaliteit tegen lagere kosten.
Het kernklantprincipe is door HDNM ontwikkeld. Het wordt beschreven in het boek De Onmisbaarheidsfactor. En we hebben er inmiddels een decennium ervaring mee. Overtuigende praktijkvoorbeelden laten zien hoe dit werkt. Bij eigen opdrachtgevers en bij cases van succesvolle dienstenorganisaties in binnen- en buitenland.
Het analyseren van uw klantrelaties en bepalen van de kernklant is een cruciaal begin voor onmisbare dienstverlening. HDNM heeft de methode en de ervaring om u tot de juiste keuze te brengen. We doen dat zo dat die keuze ook intern draagvlak heeft. Zo komt u echt vooruit.
Klantvragen aan HDNM
Klanten over HDNM
directeur advies belangenorganisatie,
directeur advies belangenoranisatie,
voorzitter rvb zorgorganisatie,
hoofd marketing zorgorganisatie,
projectleider kennisinstituut,
directeur educatief uitgeverij,
directeur adviesbureau zorgsector,
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,
RvB voorzitter maatschappelijke dienstverleningsorganisatie,
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,
commercieel directeur b-t-b uitgeverij,
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,
directeur educatief uitgeverij,
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,