Meer bereiken
Wij leren uw organisatie beter in te spelen op wat klanten in verschillende situaties waarderen. Dat begint bij beseffen wanneer klanten onzeker zijn. Waar ze moeite mee hebben. Dan weet je pas hoe het pad voor de klant te effenen is. Wat je moet doen om het hem makkelijker te maken te kiezen.
We stimuleren uw front- en backoffice om klanten steeds een bewust goed gevoel te geven in alle fasen van de dienstverlening. Dat versterkt klantrelaties, omdat klanten verrast worden door uw voortvarendheid. Ze voelen zich begrepen.
U bereikt meer omzet per klant, omdat het meer uitnodigend is zaken met u te doen.
En u verlaagt kosten van kwaliteit omdat uw eigen processen beter verlopen en uw mensen beter samenwerken.
Klantvragen aan HDNM
Als de mensen de merken zijn.
Twee regionaal werkende zorginstellingen zijn recent gefuseerd. Het bestuur vraagt onafhankelijk advies over de vorming van een nieuwe corporate identity en herschikking/herziening van de merkenportefeuille en merkenstructuur. HDNM doet onderzoek naar de merkbeleving van in- en externe stakeholders, analyseert de bestaande merken, submerken en labels, betrekt medewerkers en management bij het herformuleren van visie, missie en merkwaarden en stelt een heldere merkenstructuur voor. Dit wordt intern en met stakeholders besproken. Na twee jaar constateert het bestuur dat het wij-zij denken is verdwenen en een nieuw gezamenlijk elan is gegroeid.
Dichterbij de klant komen.
Een business-to-business dienstverlener op het gebied HRM wil zijn marktpositie verder verstevigen en groei stimuleren, via visiegedreven communicatie en innovatieve dienstverlening. HDNM organiseert interne sessies waarin de dienstverlening per business unit wordt geanalyseerd, in relatie tot het functioneren van de klant. Daaruit komt een reservoir voort van ideeën en mogelijkheden voor innovatie en communicatie. De ideeën worden geprioriteerd op uitvoerbaarheid en in een testpanel voorgelegd aan klanten. Er ontstaan nieuwe aanleidingen voor klantcontact, met merkbare gevolgen voor relatieversterking en samenwerking met klanten.
Klantgedreven prestatiecriteria.
Een landelijk bekende financiële dienstverlener voor de consumentenmarkt besluit over te stappen op een nieuw automatiseringsplatform voor geïntegreerde verwerking van alle klantcontacten en transacties. HDNM zet workshops op met alle intern betrokkenen om vanuit de positie van de klant te doordenken aan welke prestatie-eisen het platform moet voldoen. Dit levert een prototype-omschrijving op voor het te ontwikkelen serviceconcept, dat intern gedragen wordt en goed te testen is onder klanten.
Klanten over HDNM
"Floris Hurts denkt niet vanuit een product, maar vanuit de situatie waarin je als bedrijf verkeert. Hij heeft oog voor de soms moeilijke interne verhoudingen en discussies in het managementteam en vindt daar een werkbare weg in."
directeur advies belangenorganisatie,
directeur advies belangenorganisatie,
"De benadering is fundamenteler dan je vaak bij marketeers ziet. Niet positioneren via communicatie, maar via het verbeteren van de dienstverlening doordat je je klanten beter leert kennen."
directeur advies belangenoranisatie,
directeur advies belangenoranisatie,
"Door de inbreng van Floris is de discussie tussen de directeuren blijvend veranderd. Er is nu een gedeeld begrip voor ons onderscheidend vermogen. Nu, na een paar jaar, wordt er nog regelmatig aan zijn bijdrage gerefereerd."
voorzitter rvb zorgorganisatie,
voorzitter rvb zorgorganisatie,
"Het was een prettig en inspirerend proces, een leuke manier van werken omdat onze mensen werden meegenomen in het verhaal. Er kwam energie vrij, men ging zelf ook actief nadenken. Daardoor werd het doel, aanpassing van het merkenbeleid, ook soepel en zonder weerstanden gerealiseerd."
hoofd marketing zorgorganisatie,
hoofd marketing zorgorganisatie,
"Wij vroegen ons af of marketing voor ons kennisintensieve bedrijf wel een echte opbrengst zou geven. Floris heeft laten zien dat het meer is dan buitenkant. De aanpak ging van klantonderzoek via productontwikkeling naar verdienmodel en realisatie. Niet per stap geïsoleerd, maar op een organische manier. Het heeft ons op een andere manier neergezet bij klanten."
projectleider kennisinstituut,
projectleider kennisinstituut,
"Floris is als geen ander in staat in de hersenen van klanten te kijken en dingen op te merken die klanten zichzelf niet bewust zijn en die je als opdrachtgever niet ziet. Door de diepgaande dialoog met klanten zijn de aanknopingspunten die dat oplevert motiverend voor medewerkers."
directeur educatief uitgeverij,
directeur educatief uitgeverij,
“We denken nu meer vanuit onze eigen kracht, mensen bevragen elkaar meer, de samenwerking is enorm verbeterd.”
directeur adviesbureau zorgsector,
directeur adviesbureau zorgsector,
“Wij zijn een kritische club en zochten een echte sparring partner op management niveau, geen bureau met een standaard adviestraject. Bij HDNM was de richting duidelijk, maar konden we het proces samen vormgeven.”
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,
“Door zijn aanpak van het project heeft Floris Hurts interne weerstanden voorkomen. Er is nu breed begrip voor waar ons merk voor staat en dat eenduidigheid op alle locaties belangrijk is. Dat was daarvoor moeilijk bespreekbaar."
RvB voorzitter maatschappelijke dienstverleningsorganisatie,
RvB voorzitter maatschappelijke dienstverleningsorganisatie,
“Het project met HDNM heeft een enorme impact gehad. We zijn totaal anders gaan denken over onze dienstverlening. We waren eerst productgericht, werkten vanuit hokjes. Nu sluit ons aanbod meer aan bij de problemen en situatie van de klant. Door de adviesgebieden die we hebben geformuleerd zijn we op strategisch niveau terecht gekomen.”
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,
“We zijn ons meer bewust geworden hoe we intern gewend waren over de klant te spreken. Daardoor is de discussie over wie onze klant eigenlijk is en wat onze marktpositie zou moeten zijn op gang gekomen.”
commercieel directeur b-t-b uitgeverij,
commercieel directeur b-t-b uitgeverij,
“Het was een leuke, verfrissende aanpak met een grote groep van onze medewerkers. Mensen gingen op een andere manier naar hun werk kijken. Dat is ook overgeslagen op anderen.”
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,
"Floris is als geen ander in staat in de hersenen van klanten te kijken en dingen op te merken die klanten zichzelf niet bewust zijn en die je als opdrachtgever niet ziet. Door de diepgaande dialoog met klanten zijn de aanknopingspunten die dat oplevert motiverend voor medewerkers."
directeur educatief uitgeverij,
directeur educatief uitgeverij,
“Wij zijn een kritische club en zochten een echte sparring partner op management niveau, geen bureau met een standaard adviestraject. Bij HDNM was de richting duidelijk, maar konden we het proces samen vormgeven.”test
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,