Presentaties
Soms ziet u als bestuurder mogelijkheden tot resultaatverbetering, maar is uw team of organisatie moeilijk mee te krijgen. Stel dan een vrijblijvende gedachtenwisseling voor. Bijvoorbeeld naar aanleiding van een prikkelend verhaal door iemand van buiten. Zou het niet mooi zijn wanneer medewerkers of MT-leden dan zelf aangeven het onderwerp te willen oppakken? Daar hebben wij ervaring mee.
Floris Hurts treedt regelmatig op als spreker bij bedrijfsbijeenkomsten en congressen, als leider van workshops en als gastdocent in leergangen over leiderschap, marktstrategie en waardecreatie (o.a. voor Instituut voor Leiderschap Avicenna, en AOG School of Management). Met een uitnodigende en interactieve manier van presenteren weet hij mensen enthousiast te maken voor een andere kijk op klanten en dienstverlening. Hij helpt een brug te slaan tussen managementperspectief en de praktische kant van de uitvoering. Hij motiveert teams om aan de slag te gaan met het vergroten van toegevoegde waarde voor klanten en resultaten voor de organisatie. Hij neemt niet over, maar stimuleert tot zelf doen.
Vragen die in zijn inleidingen aan de orde kunnen komen zijn:
- Hoe kom je van klantvriendelijk gedrag naar een klantgedreven serviceconcept?
- Hoe wordt je als dienstverlener onmisbaar voor je klanten?
- Wat betekent positionering als je mensen je merk zijn?
- Hoe kiezen klanten tussen dienstverleners?
- Waarde, kwaliteit en succes: wat bedoelen we daar eigenlijk mee? En hoe vergroot je ze?
Hij past zijn bijdrage aan op het thema en de omstandigheden van elk evenement.
Paul Weermeijer is een ervaren spreker op het gebied van visie en missieontwikkeling en docent bij Business School Nederland, Nyenrode EMDC en SIOO, interuniversitair Centrum voor Organisatie- en Veranderkunde. Hij bouwt zijn betoog stap voor stap op en prikkelt de deelnemers met zijn vraagstelling na te denken over hun eigen situatie en perspectieven. Dat leidt vaak tot verrassende en bruikbare inzichten – zelfs onder collega’s die elkaar al jaren kennen.
Onderwerpen waarover hij spreekt zijn onder meer:
- Wat is je toegevoegde waarde – en hoe onderscheid je je daarmee?
- Naar een prikkelende business mission
- Hoe vind je de gedeelde waarden van de organisatie?
Jos de Leijer is ervaren spreker op het gebied van commerciële slagkracht, vaak voor organisaties die nog niet gewend zijn te denken in termen van marketing, positionering en concurrentie. Hij neemt zijn toehoorders mee in onderwerpen als:
- Hoe ziet een marketingplan eruit als je organisatie niet gewend is daarmee te werken?
- Hoe kom je tot een positionering op basis van de kracht van de organisatie?
- Hoe stel je een duidelijke communicatiebriefing op voor externe bureau’s?
- Hoe veranker je marketing binnen je organisatie?
- Hoe verhoudt marketing zich tot bv. communicatie, promotie, finance, hrm en general management? Wat is de rol van innovatie binnen marketing?
Klanten over HDNM
directeur advies belangenorganisatie,
directeur advies belangenoranisatie,
voorzitter rvb zorgorganisatie,
hoofd marketing zorgorganisatie,
projectleider kennisinstituut,
directeur educatief uitgeverij,
directeur adviesbureau zorgsector,
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,
RvB voorzitter maatschappelijke dienstverleningsorganisatie,
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,
commercieel directeur b-t-b uitgeverij,
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,
directeur educatief uitgeverij,
manager business development belangenorganisatie voor bedrijven,